Anmeld dit krav

Du anmelder dit krav til Rejsegarantifonden ved at udfylde en erstatningsanmeldelse og signere den med dit MitID.

Personen, der udfylder og signerer erstatningsanmeldelsen, skal være identisk med den person, fakturaen er udstedt til – også selvom det er en anden, der har betalt for billetten.

Der skal uploades følgende bilag med erstatningsanmeldelsen:

  • Rejsebevis: Upload dit rejsebevis/faktura/ordrebekræftelse/reservationsbevis
  • Betalingsdokumentation: Upload relevant betalingsdokumentation. Fx kontoudtog fra dit pengeinstitut. Hvis du betalte via netbank, skal der vedhæftes en detaljeret udskrift af transaktionen, hvoraf både beløbet og rejseudbyderens kontonummer fremgår.

For at få behandlet flest sager hurtigst muligt, opprioriteres de anmeldelser, hvor erstatningsanmeldelsen er foretaget korrekt og alle relevante bilag er vedhæftet.

Kvittering og kopi af anmeldelse:

Sendes ikke automatisk, men kan downloades som PDF, når anmeldelsen er indsendt. Følg instruktion på den sidste side af formularen.