Konkurs - Vejledning til rejsekunder

Hvis din rejseudbyder er gået konkurs, kan du finde konkret information om, hvordan du skal forholde dig under Aktuelt.

 

Herunder kan du finde en generel beskrivelse af, hvad du skal gøre og hvordan du skal forholde dig, hvis din rejseudbyder er gået konkurs.

 

Vælg den beskrivelse, der passer bedst på din situation:

Pakkerejse - Jeg er taget afsted

 

Hvis du er på din rejse, når din rejseudbyders konkurs indtræffer, skal du først og fremmest orientere dig her på siden under AKTUELT.

 

Medmindre du har fået andre instrukser her på siden, skal du kontakte:

SOS International på telefon +45 7010 5050

 

Vi vil så vidt muligt forsøge at informere eventuelle guider og hoteller, og instruere dem i, hvad der skal ske.

 

Udgangspunktet er, at vi vil forsøge at gennemføre den planlagte rejse så godt som muligt, men der kan være tilfælde, hvor vi bliver nødt til at hente kunderne hjem før tid.

 

Har du lagt penge ud, eller er din rejse blevet afkortet, skal du udfylde og indsende en erstatningsanmeldelse til Rejsegarantifonden.

 

Find erstatningsanmeldelse og instruktion i menupunktet  Erstatningsanmeldelse” herunder.

 

Du kan kontakte os på telefon 45 87 83 33 (hverdage kl. 10-15) eller skrive til os på info@rejsegarantifonden.dk.

Pakkerejse - Jeg nåede ikke at komme afsted

 

Det vigtigste er, at du holder dig orienteret her på siden under AKTUELT.

 

Her vil vi oplyse, hvad vi ved om den pågældende konkurs, og hvordan de ramte kunder skal forholde sig.

 

Medmindre der oplyses andet på ovennævnte side, skal du nok desværre regne med, at din rejse ikke kan gennemføres.

 

Derimod kan Rejsegarantifonden erstatte det beløb, du har betalt for rejsen. Du kan anmelde dit krav ved at indsende en erstatningsanmeldelse, som du finder under menupunktet ”Erstatningsanmeldelse” herunder.

 

Hvis du vil vide mere omkring fondens dækning kan finde mere information under Din Dækning eller Spørgsmål & Svar.

Kun flybillet - Jeg er taget afsted

 

Hvis du er på din rejse, når din rejseudbyders konkurs indtræffer, skal du først og fremmest orientere dig her på siden under AKTUELT.

 

Medmindre du har fået andre instrukser her på siden, skal du kontakte:

SOS International på telefon +45 7010 5050

 

Udgangspunktet er, at vi vil forsøge at gennemføre den planlagte hjemrejse, så tæt på den oprindelige afgang som muligt. Hvis du vælger selv at arrangere hjemtransport, får du ikke udgifter hertil dækket af fonden.

 

Du kan kontakte os på telefon +45 45 87 83 33 eller skrive til os på info@rejsegarantifonden.dk.

Kun flybillet - Jeg nåede ikke at komme afsted

 

Det vigtigste er, at du holder dig orienteret her på siden under AKTUELT.

 

Her vil vi oplyse, hvad vi ved om den pågældende konkurs, og hvordan de ramte kunder skal forholde sig.

 

Medmindre der oplyses andet på ovennævnte side, skal du nok desværre regne med, at din flyrejse ikke kan gennemføres.

 

Rejsegarantifonden kan muligvis erstatte dele af det beløb, du har betalt for din flybillet. Der vil som minimum være en selvrisiko på kr. 1.000 pr. person.

 

Du kan anmelde dit krav ved at indsende en erstatningsanmeldelse, som du finder under menupunktet ”Erstatningsanmeldelse” herunder.

 

Hvis du vil vide mere omkring fondens dækning kan finde mere information under Din dækning eller vores Spørgsmål & Svar side.

Erstatningsanmeldelse - Anmeld dit krav hér

 

Du kan anmelde dit krav til Rejsegarantifonden på Borger.dk.

 

Gå til Borger.dk og log på med dit NemID

 


Du kan også udfylde erstatningsanmeldelsen, printe den, underskrive den og indsende den med posten (ikke via mail):

Download formular til erstatningsanmeldelsen hér

Vejledning til erstatningsanmeldelse

 

For at få behandlet flest sager hurtigst muligt, prioriteres de anmeldelser, hvor alle relevante bilag er modtaget, og erstatningsanmeldelsen er udfyldt korrekt.

Sådan gør du:

Erstatningsanmeldelsen

Udfyld og signér erstatningsanmeldelsen på Borger.dk. Personen, der udfylder erstatningsanmeldelsen, skal være identisk med den person, fakturaen er udstedt til. Er fakturaen udstedt til flere personer, skal alle udfylde en anmeldelse.

 

Bilag, der skal uploades med erstatningsanmeldelsen:

Rejsebevis

Upload dit rejsebevis/faktura/ordrebekræftelse/reservationsbevis

Betalingsdokumentation

Upload fx kontoudtog fra dit pengeinstitut, kvittering fra posthus el. lign. Hvis du betalte via netbank, skal der vedlægges en detaljeret udskrift af transaktionen, hvoraf både beløbet og rejseudbyderens kontonummer fremgår