Ny rejseudbyder?

Vi har herunder samlet en række vejledninger, som gerne skulle hjælpe dig til at få afklaring på dine forpligtelser overfor Rejsegarantifonden.

 

Skulle du ikke få den nødvendige afklaring, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte din kontaktperson eller en anden medarbejder i fonden.

Hvem skal registreres i Rejsegarantifonden?

 

Alle dansk etablerede rejseudbydere og formidlere for udenlandske rejseudbydere, der udbyder og sælger pakkerejser i eget navn skal være registreret i fonden. Læs en mere detaljeret forklaring og beskrivelse i denne vejledning.

 

 

Download vejledningen hér

 

 

Hvordan bliver man registreret i fonden?

 

For at I kan blive registreret i fonden, skal I fremsende noget materiale vedrørende jeres rejsebureau. Der er forskel på, hvad I skal fremsende, afhængigt af hvilken virksomhedsform I benytter. I denne vejledning kan I se, hvad I skal fremsende.

 

 

Download vejledningen hér

 

 

Anmeldelsesskema

Betaling - Hvad skal der betales til fonden?

Der skal betales et årligt administrationsbidrag bestående af et grund- og omsætningsbidrag. Grundbidraget for den enkelte rejseudbyder har i de seneste år udgjort kr. 4-5.000 årligt (kr. 4.250 i 2016). Størrelsen af grundbidraget for det enkelte år fastsættes af fondens bestyrelse medio året.

 

 

Download vejledningen hér

 

 

Hvordan laver man budgettet?

 

I skal i forbindelse med registreringen udarbejde et drifts-, likviditets- og balancebudget. Det er vigtigt, at I udarbejder budgettet for det første år på månedsbasis. Læs en detaljeret beskrivelse i denne vejledning.

 

 

Download vejledningen hér

 

 

Budgetmodel