Ny rejseudbyder?

 

Vi har herunder samlet en række vejledninger, som gerne skulle hjælpe med at få overblik over jeres forpligtelser i forhold til Rejsegarantifonden.

 

Skulle I ikke få den nødvendige afklaring, er I altid velkomne til at kontakte fonden.

 

 

Registrering - Hvornår skal man være registreret?

 

I skal være registreret, hvis jeres virksomhed er etableret i Danmark og I udbyder pakkerejser eller sammensatte rejsearrangementer. Rejseudbydere etableret udenfor EU/EØS-området skal også i visse tilfælde være registreret i fonden.

 

Hvis I kun sælger flybilletter, skal I ikke være registreret i fonden.

 

For mere information download vejledning hér.

 

 

Registrering - Hvordan bliver man registreret?

 

For at I kan blive registreret i fonden, skal I fremsende noget materiale vedrørende jeres virksomhed. Der er forskel på, hvad I skal fremsende, afhængigt af hvilken virksomhedsform I benytter. I denne vejledning kan I se, hvad I skal fremsende.

 

Download vejledningen hér

 

 

Anmeldelsesskema

Betaling til fonden

 

I forbindelse med registreringen i fonden skal der betales et registreringsbidrag.

 

Herudover skal der hvert år betales et administrationsbidrag bestående af et grund- og omsætningsbidrag.

 

Grundbidraget for den enkelte rejseudbyder har i de seneste år udgjort kr. 4-5.000 (kr. 4.250 i 2018). Størrelsen af grundbidraget for det enkelte år fastsættes af fondens bestyrelse medio året. Reglerne om administrationsbidraget er blevet ændret som følge af lovændringen pr. 1. juli 2018, og grundbidragets størrelse kan derfor blive ændret fra og med 2019.

 

Omsætningsbidraget har de senere år udgjort ca. kr. 700 pr. kr. 1 mio. i omsætning omfattet af fondens dækning. Bidraget bliver beregnet på baggrund af omsætningen i forhold alle registrerede rejseudbyderes omsætning omfattet af fondens dækning. Reglerne om administrationsbidraget er blevet ændret pr. 1. juli 2018, og det vil derfor ikke nødvendigvis være de samme ca. kr. 700 pr. kr. 1 mio. i omsætning fra og med 2019.

 

Download den nuværende vejledning hér

 

 

Budget - Hvordan laver man budgettet?

 

I skal i forbindelse med registreringen udarbejde et drifts-, likviditets- og balancebudget. Det er vigtigt, at I udarbejder budgettet for det første år på månedsbasis. Læs en detaljeret beskrivelse i denne vejledning.

 

 

Download vejledningen hér

 

 

Budgetmodel